Vrátenie tovaru a reklamácie
Formulár na odstúpenie od zmluvy
Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie
Toto je výňatok zo všeobecných obchodných podmienok.
7. ODSTÚPENIE OD VYBAVENEJ OBJEDNÁVKY
7.1 V zmysle ustanovenia § 20 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon č. 108/2024 Z.z.) má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť bez udania dôvodu, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru. Obchodník poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
7.2 Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar na vrátenie musí byť:
a) nepoškodený,
b) kompletný (vrátane príslušenstva, dokumentácie, ...),
c) vrátane priloženého dokladu o kúpe.
7.3 Ak sa kupujúci rozhodne vrátiť tovar podľa bodu 7.1 týchto Obchodných podmienok, je povinný:
a) kontaktovať obchodníka so žiadosťou o odstúpenie od vybavenej objednávky, uviesť číslo objednávky (variabilný symbol), dátum kúpy a číslo svojho účtu pre vrátenie peňazí, pričom kupujúci môže využiť vzorový formulár poskytovaný obchodníkom, ktorý tvorí prílohu týchto obchodných podmienok,
b) zaslať tovar naspäť na adresu obchodníka - tovar sa odporúča poslať doporučene, poistený a použiť vhodné balenie, aby počas prepravy nedošlo k popísaniu, polepeniu, ani inému znehodnoteniu pôvodných obalov a samotného tovaru (obchodník neručí za prípadnú stratu alebo poškodenie tovaru počas prepravy),
c) uhradiť výdavky súvisiace s vrátením tovaru (poštovné, poistenie, ...). Spotrebiteľ znáša len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru.
7.4 Po splnení podmienok podľa bodov 7.1 až 7.3 týchto Obchodných podmienok a po obdržaní vráteného tovaru je obchodník povinný:
a) prevziať tovar naspäť,
b) vrátiť kupujúcemu v lehote najneskôr 14 dní odo dňa odstúpenia od vybavenej objednávky celú cenu zaplatenú za tovar, okrem poplatku za spätnú dopravu, ak tento hradil obchodník za spotrebiteľa. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
7.5 Kupujúci berie na vedomie, že nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, ktorej predmetom je:
• dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,;
• dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,;
• dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,;
• dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
• tovar zakúpený na verejnej dražbe;
• dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak 1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a 2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) (zákon č. 108/2024 Z.z.), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu;
• dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený.
7.6. V prípade, že bude vrátený tovar nekompletný alebo poškodený, môže obchodník požadovať od kupujúceho čiastku zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru
7.7. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou a to tak, že pokiaľ dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutý darček.
7.8. Zakúpené poukazy nie je možné vymeniť späť za finančnú čiastku. Prípadný rozdiel v cene vybraných výrobkov a hodnote poukážky nie je vratný.
8. ZÁRUKY A REKLAMÁCIE
8.1 Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z chybného plnenia sa riadi príslušnými všeobecne záväznými predpismi, najmä ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona 108/2024 Z.z. Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi.
8.2 Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode obchodníka je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pri tovare uvedená iná lehota. Ak je na produkte, jeho obale či v návode vyznačená v súlade s relevantnými právnymi predpismi iná lehota k použitiu, skončí záruka uplynutím tejto doby. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil.
8.3 Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním.
8.4 Obchodník zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä obchodník zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
• má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a chýba ak dojednania, má také vlastnosti, ktoré obchodník alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,
• sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie obchodník uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
• tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorenej vzorky alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
• je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
• tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
8.5 Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený, s kópiou faktúry, dodacieho listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom zaslať aj popis vady. Ustanovenia uvedené v čl. 8.4 obchodných podmienok sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru na vadu zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
8.6 POSTUP REKLAMÁCIE:
8.6.1. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu informovať obchodníka e-mailom alebo telefonicky o vade dodaného výrobku.
8.6.2. Zaslať produkt späť na adresu spoločnosti obchodníka.
8.6.3. Kupujúci je povinný prevziať si vec od obchodníka najneskôr do 6 mesiacov odo dňa, kedy ju po oprave alebo výmene mal prevziať. V opačnom prípade môže obchodník neprevzatú vec predať.
8.6.4. Obchodník je povinný vybaviť oprávnenú reklamáciu spotrebiteľa v čo najkratšom čase, maximálne v lehote 30 dní. Uvedenú lehotu možno zo strany obchodníka presiahnuť len v individuálnych prípadoch, ak budú existovať dôvody nezávislé od obchodníka, ktoré budú zakladať prekážku pre vybavenie reklamácie do 30 dní. V takom prípade obchodník bude o tejto lehote a dôvodoch, pre ktoré presiahne jej dĺžka 30 dní, informovať spotrebiteľa písomne.
Toto je výňatok zo všeobecných obchodných podmienok.